Szkoła inteligencji Augusto Cury'ego
Szkoła inteligencji, oparta na teorii inteligencji wieloogniskowej Augusto Cury’ego, promuje rozwój umiejętności poznawczych uczniów poprzez edukację emocji i umysłu.
Augusto Cury jest brazylijskim psychologiem i psychiatrą, który w znakomity sposób podkreśla znaczenie i wartość nauczycieli. Według Cury’ego nauczanie jest najważniejszym zadaniem zawodowym w naszych społeczeństwach.
Nauczyciele biorą na siebie sporą część odpowiedzialności za rozwijanie inteligencji i kreatywności u swoich uczniów. Z tego też powodu Cury stworzył nową instytucję edukacyjną o nazwie Szkoła inteligencji, opartą na jego własnej teorii inteligencji wieloogniskowej, aby uczynić młodzież bohaterami ich własnych historii.
Według Cury’ego dzisiejsze szkoły generalnie zawodzą na wielu płaszczyznach. Dzisiejsze dzieci i nastolatki są nieustannie bombardowane nadmiarem informacji. Co więcej, tak naprawdę nie wiedzą, co zrobić z otrzymywanymi zewsząd informacjami.
To ciągłe bombardowanie nowymi bodźcami zmusza je do włożenia ogromnego wysiłku i energii we wszystko. W rezultacie uczniowie nie są w stanie się uczyć wydajnie i skutecznie.
„Nie ma trudnej młodzieży, zamiast tego jest raczej niedostateczna edukacja”.
– Augusto Cury –
Punkt wyjścia: inteligencja wieloogniskowa
Podstawą, na której opiera się Szkoła inteligencji i ogólnie całe otaczające ją tło, jest teoria inteligencji wieloogniskowej Cury’ego. Teoria ta skupia się na analizie konstrukcji myśli w wielu aspektach.
Na przykład, po publicznym upokorzeniu, to, co określi nasz poziom bólu, nie będzie tylko jednym wymiarem lub „skupieniem”, jak to nazywa Cury. Będzie raczej zależało to od wielu czynników. Należą do nich nasza osobowość, nastrój w tamtym czasie, rodzaj upokorzenia, miejsce, w którym miało ono miejsce itp.
Ostatecznie teoria inteligencji wieloogniskowej skutecznie analizuje funkcjonowanie umysłu. Jednocześnie analizuje zjawiska budujące emocje. W ten sposób oferuje techniki kształtowania wydajnych procesów myślenia i umiejętności rozwoju osobistego, społecznego i zawodowego.
Czym jest Szkoła inteligencji Augusto Cury’ego?
Mówiąc słowami Augusto Cury’ego, Szkoła inteligencji składa się z pedagogiki opartej na rozwoju społecznych zdolności emocjonalnych wraz z wiedzą o umyśle i zachowaniu. Zasadniczo metodologia Szkoły inteligencji skłania do doskonalenia procesu nauczania-uczenia się.
Jednocześnie ma na celu poprawę relacji międzyludzkich poprzez edukację emocji i umysłu.
W związku z tym, rozwijając się w sferze społeczno-emocjonalnej, Augusto Cury mówi o znaczeniu edukacji uczniów w zakresie emocjonalnego bogactwa. A to wymaga kreatywności i wrażliwości, a także umiejętności takich jak empatia.
„Inteligencja to między innymi zdolność postawienia się w czyjejś sytuacji w celu dostrzeżenia krzywd i potrzeb innych oraz zdolność do przekształcania kryzysów w konstruktywne możliwości”.
– Augusto Cury –
Korzyści zapewniane przez Szkołę inteligencji
Dlatego powstała właśnie Szkoła inteligencji. W pewnym uproszczeniu to specjalistyczny program edukacyjny, który oferuje wiele korzyści uczniom. Korzyści te mogą występować tylko wtedy, gdy lekcje prowadzą dobrzy nauczyciele, którzy czują swoje powołanie.
Jakie są więc główne zalety wynikające ze Szkoły inteligencji? Będą to na przykład:
- Radzenie sobie z emocjami i rozwój inteligencji ogólnej.
- Umiejętności budowania zdrowych relacji i rozwiązywania konfliktów.
- Umiejętność zwalczania i zapobiegania nękaniu oraz nadużywaniu substancji psychoaktywnych.
- Poprawa wyników w szkole i ogólnie procesu uczenia się.
- Rozwój kreatywności.
- Poprawa jakości życia wszystkich osób uczestniczących w procesie nauczania-uczenia się. Innymi słowy będą to nauczyciele, rodzice i oczywiście sami uczniowie.
Podsumowując, Szkoła inteligencji Augusto Cury’ego to program przeznaczony do wdrożenia w instytucjach edukacyjnych. Celem tego programu jest zaszczepienie kultury rozwijającej inteligencję emocjonalną oraz zdrowie psychiczne i społeczne.
Wszystkie cytowane źródła zostały gruntownie przeanalizowane przez nasz zespół w celu zapewnienia ich jakości, wiarygodności, aktualności i ważności. Bibliografia tego artykułu została uznana za wiarygodną i dokładną pod względem naukowym lub akademickim.
- Escola da Inteligência. Escola da inteligência. Educaçao Socioemocional. Recuperado de: https://escoladainteligencia.com.br/escola-da-inteligencia/
- Cury, A. (2016). El código de la inteligencia. Zenith. Buenos Aires: Argentina.
- Cury, A. (2012). Padres brillantes, maestros fascinantes. Zenith. Buenos Aires: Argentina.