Jaka jest najlepsza dyscyplina sportu, która zadba o plecy dzieci?

Znalezienie odpowiedniego sportu dla Twojego dziecka będzie zależeć od kilku czynników. Dziś przyjrzymy się najlepszym sportom do pielęgnacji dziecięcych pleców.
Jaka jest najlepsza dyscyplina sportu, która zadba o plecy dzieci?

Ostatnia aktualizacja: 01 sierpnia, 2021

Dbanie o plecy dzieci to jeden z największych obowiązków rodziców, ponieważ jest to rejon o dużym prawdopodobieństwie kontuzji. Może wydawać się to przesadą, ale struktury w tym obszarze są delikatniejsze niż myślisz, szczególnie u dzieci.

Zarówno mięśnie, jak i kości stale się rozwijają, co zwiększa ich delikatność. To jest coś, co twoje dzieci bardzo często przeoczają i jest to normalne, ponieważ są tylko dziećmi.

Mając to na uwadze, zaleca się, aby rodzice stale nadzorowali swoje dzieci. Ponadto powinni motywować i towarzyszyć im w aktywności fizycznej, ćwiczeniach i sportach odpowiednich dla ochrony organizmu.

Dbanie o plecy dzieci

Ogólnie rzecz biorąc, dzieci prowadzą aktywne życie, co sugeruje dużo ruchu w ciągu dnia, takie jak skakanie, poruszanie się, raczkowanie, turlanie się i wiele podobnych ruchów. Aktywności te mogą być wykonywane nieprawidłowo lub z postawami, które są bardzo wymagające dla całego ciała.

Młoda dziewczynka siedzi przy biurku komputera z bólem pleców.
Chociaż ten objaw jest częsty, zwykle jest łagodny.

Dlatego mięśnie pleców i kręgosłupa są narażone na wszelkiego rodzaju urazy lub problemy ruchowe. Poza tym dzieci mają zwyczaj noszenia plecaków szkolnych w niewłaściwy sposób lub z nadmiernym obciążeniem. Powoduje to nie tylko konieczność użycia większej siły niż mają, ale także pojawienie się nieprawidłowej postawy.

Ta seria czynników często nie kończy się dobrze. To jest moment, w którym powinieneś zadbać o plecy dzieci.

Sport dbający o kondycję pleców

W tym momencie uprawianie sportu jawi się jako odpowiednia alternatywa dla dbania o plecy dzieci. W rzeczywistości regularne uprawianie sportu może również przyczynić się do uczenia się przez dziecko różnych nowych zakresów ruchów poprzez poprawę ich techniki.

Z tego powodu niektóre sporty wyróżniają się jako szczególnie zalecane dla dzieci do uprawiania w bezpieczny i zabawny sposób oraz z korzyściami, których szukasz.

Pływanie ma dobry wpływ na plecy dzieci

Pływanie to jeden z najbardziej kompletnych sportów, jakie istnieją. Jego regularne uprawianie wpływa ogólnie korzystnie na organizm i zapewnia szereg korzyści fizycznych oraz psychicznych. W odniesieniu do dbania o plecy dzieci można stwierdzić, że ten sport jest najwłaściwszą rekomendacją. Wzmacnia różne grupy mięśni, w tym mięśnie pleców.

Będąc w ciągłym ruchu w wodzie, grupy mięśni pleców są stopniowo wzmacniane. Przyczynia się to do ochrony kręgosłupa, a także ramion i bioder.

Taniec

Kolejnym problemem związanym ze zdrowiem pleców jest postawa; jeśli jest nieprawidłowa, wkrótce pojawią się problemy z plecami. Dzieciom nie jest obcy ten problem, dlatego należy je jak najszybciej skorygować.

Jeśli Twoje dzieci lubią tańczyć, możesz poszukać akademii tańca, w której mogą się uczyć i jednocześnie wzmacniać swoje ciała. Regularne i zaplanowane tańce dają dzieciom szereg korzyści fizycznych.

Na przykład dyscyplina taka jak balet może korzystnie wpływać na wzmocnienie mięśni pleców. W rezultacie postawa ciała będzie lepsza, a prawdopodobieństwo kontuzji zmniejszy się.

Joga także znakomicie wpływa na plecy dzieci

Fakt, że wspominamy o jodze może wydawać się dziwną sugestią, ponieważ większość ludzi kojarzy tę dyscyplinę z osobami dorosłymi. Jednak Twoje dzieci mogą bez problemu uprawiać tę dyscyplinę.

Istnieją różne programy jogi skierowane do dzieci, które są odpowiedzialne za nauczenie ich wszystkiego o dyscyplinie i oczywiście oferują najważniejsze korzyści.

W ramach tej aktywności wyróżnia się praca nad oddechem, a także wzmacnianie mięśni. Oczywiście plecy są jednym z głównych beneficjentów i w ten sposób joga pomaga chronić maluchy.

Maluch ćwiczy jogę.

Pilates do pielęgnacji pleców dzieci

Stabilność, uwaga i postawa to główne założenia pilates dla dzieci. Ta dyscyplina oferuje szereg pozytywnych czynników dla tych dzieci, które robią to regularnie. W ten sposób będziesz mogła zadbać o ich plecy i resztę ciała. Ponadto jest prawdopodobne, że ich postawa znacznie się poprawi.

Jednak ta dyscyplina jest wskazana od ósmego lub dziewiątego roku życia, przynajmniej w oparciu o podstawowe ćwiczeniami. Zawsze miej ten aspekt na uwadze.

Aby zadbać o plecy dzieci, skonsultuj się ze specjalistą

Zalecenia sportowe mogą być bardzo pomocne w ochronie pleców dzieci. Wskazane jest jednak regularne odwiedzanie specjalisty. Będzie on odpowiedzialny za ocenę kondycji Twoich dzieci i diagnozę obejmującą zdrowie pleców.

Ponadto może Ci również udzielić porady, jak poprawić opiekę nad dziećmi. Pamiętaj, że dobre samopoczucie fizyczne i psychiczne powinno być wspólnym wysiłkiem lekarza, Twoich dzieci i Ciebie.

To może Cię zainteresować ...
Urazy sportowe u dzieci – rodzaje
Jesteś MamąPrzeczytaj na Jesteś Mamą
Urazy sportowe u dzieci – rodzaje

Urazy sportowe u dzieci są zwykle częste i niejednokrotnie zdarzają się z powodu nienoszenia elementów niezbędnych do ich uniknięcia.



  • Estarriaga, L. I. L., & de Landa, C. N. 2-YOGA PARA NIÑOS: BENEFICIOS, METODOLOGÍA Y APLICACIÓN PRÁCTICA. REVISTA ARISTA DIGITALhttp://www.afapna.com/aristadigital/archivos_revista/2012_octubre_0.pdf#page=12
  • Calık, B. B., Gur Kabul, E., Korkmaz, C., Tekin, Z. E., Yener, G. O., & Yuksel, S. (2020). The efficacy of clinical Pilates exercises in children and adolescents with juvenile idiopathic arthritis: A pilot study. Revista Colombiana de Reumatología (English Edition). https://doi.org/10.1016/j.rcreue.2020.06.006
  • López, F., & Hurtado, C. (2016). Impacto de la natación en la columna vertebral. Orthotips.