10 pokarmów, których nigdy nie należy podawać dziecku

· 27 czerwca 2018

Wiedza na temat tego, jakich pokarmów nie należy podawać dziecku, jest bardzo ważna zwłaszcza w pierwszym roku życia. Dzieci w tym okresie rozpoczynają spożywanie pokarmów stałych, ale to naszą rolą jest należycie je dobrać i starannie skomponować menu malucha.

Według pediatrów jest kilka produktów, których nigdy nie należy podawać dziecku. Niektóre z nich mogą mieć negatywny wpływ na twoje dziecko i jego delikatny układ trawienny, podczas gdy inne mogą stwarzać niebezpieczeństwo uduszenia.

Najlepiej unikać jedzenia tych pokarmów, dopóki dziecko nie będzie starsze, ponieważ zwiększa to ryzyko alergii pokarmowych.

Niezależnie od tego, czy karmisz piersią, czy butelką, prędzej czy później będziesz musiała włączyć różne pokarmy do diety Twojego dziecka.

Jako rodzic musisz pamiętać o produktach, których nigdy nie należy podawać dziecku.

10 pokarmów, których nigdy nie powinnaś podawać dziecku

1. Miód

Dzieci poniżej 1 roku życia nie powinny spożywać miodu. Może on zawierać szkodliwe bakterie znane jako Clostridium botulinum, które mogą powodować zatrucie jadem kiełbasianym, co z kolei prowadzi do paraliżu mięśni i innych poważnych objawów.

Układ odpornościowy Twojego dziecka nie jest jeszcze wystarczająco silny, aby móc walczyć z tymi niebezpiecznymi bakteriami.

2. Orzechy

Nie podawaj całych orzechów, w tym orzeszków ziemnych, dzieciom w wieku 5 lat i młodszym. Może to prowadzić do zadławienia się dziecka.

Jeśli w Twojej rodzinie nie pojawiła się alergia na orzechy, możesz podawać dziecku orzeszki ziemne w postaci masła orzechowego, po skończeniu 6 miesięcy.

Miska orzechów

3. Truskawki

Truskawki są dość kwaśne, co sprawia, że ​​nie nadają się one dla delikatnego układu pokarmowego Twojego dziecka.

Trzymaj się z dala od truskawek, dopóki Twoje dziecko nie ukończy roku. Upewnij się też, że masz wiedzę na temat historii alergii w rodzinie.

4. Czekolada

Czekolada to jeden z pokarmów, których nigdy nie należy podawać dziecku. Zawiera kofeinę, która jest szkodliwa dla najmłodszych.

Czekolada jest również bogata w cukier, który należy ograniczyć do minimum, szczególnie u dzieci.

5. Sok owocowy

Sok owocowy zawiera kalorie, ale nie zawiera tłuszczu, białka, wapnia, witaminy D ani błonnika, których potrzebują dzieci.

Zbyt dużo soku owocowego może prowadzić do próchnicy, biegunki i innych nawracających problemów żołądkowych.

6. Wędzone i przetworzone mięsa

Większość wędzonego lub peklowanego mięsa (np. Szynka i bekon) zawiera azotany i inne szkodliwe substancje chemiczne.

Są również bogate w sód i tłuszcz zwierzęcy, który może być szkodliwy dla najmłodszych.

7. Mleko krowie

Nie podawaj dziecku mleka krowiego, dopóki nie osiągnie roku. Mleko krowie nie zawiera wszystkich składników odżywczych (takich jak żelazo i witamina E), które dziecko musi jeść aby prawidłowo się rozwijać w pierwszym roku życia. Dlatego właśnie dla niemowląt najlepsze jest mleko matki.

Gdy dziecko ma rok, może spożywać pełnotłuste mleko z umiarem. Miej oko na ewentualną nietolerancję mleczanu lub laktozy.

8. Ryby o wysokiej zawartości rtęci

Ryba to bardzo zdrowa żywność. Są bogate w białko, witaminy i minerały. Zwykle są lżejsze od mięsa i lekkostrawne.

Zwróć jednak uwagę na rodzaj ryb, które dajesz swojemu dziecku. Niektóre ich gatunki mają tendencję do gromadzenia rtęci w swoich ciałach.

Weź pod uwagę, że jest ona szkodliwą neurotoksyną i może łatwo gromadzić się w organizmie Twojego dziecka.

Łosoś na talerzu

9. Cukier i sól

Cukier jest szkodliwy dla małych dzieci. Tego produktu najlepiej nigdy nie podawać dziecku. Zbyt dużo cukru we wczesnym wieku może zmienić preferencje żywieniowe Twojego dziecka, a także zapewnić całonocną bezsenność.

Zbyt dużo soli jest także szkodliwe. Nadmiar soli nie jest korzystny dla nerek i należy go całkowicie unikać w ciągu pierwszego roku życia.

Od tego momentu możesz dodawać sól do żywności, ale zawsze w małych ilościach.

10. Płatki na bazie ryżu

Jeśli podasz dziecku płatki zbożowe lub przekąski na bazie ryżu, poszukaj takich, które są wykonane z brązowego ryżu zamiast białego. Są one o wiele bardziej pożywne i sprawią, że Twoje dziecko będzie przyzwyczajone do smaku pełnych ziaren.

Mając to na uwadze, spróbuj pełnoziarnistego ryżu, płatków owsianych (z masłem orzechowym lub świeżych owoców) lub komosy ryżowej.

Za każdym razem, gdy wprowadzasz nowe pokarmy do diety swojego dziecka, uważaj aby nie wywoływały żadnych szkodliwych skutków ubocznych.