Powinieneś naucz swoje dzieci szanować osoby starsze
Zarówno w domu, jak i w szkole nasze dzieci i uczniowie powinny szanować osoby starsze. Musimy nauczyć nasze pociechy szacunku dla seniorów w ogóle i dla dziadków od najmłodszych lat.
Pomaga to również tworzyć bliskie i kochające więzi, w których dzieci chcą uczyć się na doświadczeniach swoich dziadków i babć.
Osoby starsze i nasi dziadkowie
Starość odnosi się do ostatniego etapu życia ludzi, ostatnich kilkunastu lub kilkudziesięciu lat. To etap, na którym wszystko się zmienia, zarówno fizycznie, poznawczo, emocjonalnie, jak i społecznie.
Tutaj osoby starsze wchodzą w etap życia, na którym przechodzą na emeryturę i przestają pracować, zmniejszając w ten sposób i zmieniając swoje relacje społeczne.
Teraz wiele starszych osób jest w stanie na nowo zdefiniować swoje życie i relacje po przejściu na emeryturę. W tej chwili szukają nowych zajęć i hobby. Bardziej poświęcają się sportowi i maksymalnie wykorzystują swój wolny czas.
Są jednak osoby starsze, które cierpią na depresję, ponieważ czują się bardziej samotne. Często nie wiedzą, jak i z kim spędzać wolny czas.
W każdym razie na szacunek młodszych pokoleń zasługują zarówno osoby starsze, które prowadzą bardziej aktywne życie społeczne, jak i te, które tego nie robią.
Zdecydowana większość seniorów, podobnie jak dzieci, potrzebuje czułości, bliskości i dużo uwagi. Okazujemy to uczucie poprzez dobre traktowanie i szacunek. I okazujemy szacunek radom, których udzielają dziadkowie oraz doświadczeniom, które przeżyli i którymi chcą się z nami podzielić.
„Posłuchaj rad swojego dziadka, nie dlatego, że zawsze mają rację, ale dlatego, że mają więcej doświadczenia w popełnianiu błędów”.
Naucz dzieci szanować osoby starsze i dziadków
Nie możemy twierdzić, że w dzisiejszych czasach wszystko toczy się bardzo szybko, a życie zmienia się w niezwykłym tempie. Poza tym każde nowe pokolenie bardzo różni się od poprzedniego. Dlatego zwyczaje, wierzenia i zachowania zmieniają się nieustannie, z pokolenia na pokolenie.
Nie powinno to jednak przeszkadzać w szacunku, jaki dzieci i młodzież powinny mieć dla osób z poprzednich pokoleń. Dzieje się tak, mimo że życie szybko się zmienia, a wiele przekonań, które były głęboko zakorzenione w przeszłości, nie mają obecnie tak dużego znaczenia.
Dzieci i nastolatki muszą szanować opinie i pozycje osób starszych. Muszą też nauczyć się kontekstualizować je w oparciu o czasy, w których żyły te osoby starsze.
Co więcej, postęp technologiczny umożliwił modyfikację niemal każdego aspektu dzisiejszego życia. Nie dyskredytuje to jednak opinii i sposobów postrzegania oraz robienia rzeczy w życiu osób starszych.
Ponadto wiele zachowań oraz pomysłów naszych starszych i dziadków pozwoliło nowym pokoleniom żyć i myśleć tak, jak robią to dzisiaj.
Uczenie szacunku: ważne dziedzictwo dla naszych dzieci
Szacunek dla osób starszych jest ważnym dziedzictwem, którego rodzice muszą uczyć swoje dzieci. W rzeczywistości przynosi to korzyści zarówno młodszym, jak i starszym pokoleniom. Dzieci i nastolatki mogą się wiele nauczyć od seniorów, rodziców oraz dziadków i na odwrót.
Ponadto, gdy dzieci dorastają, nie tylko uczą się szanować innych, ale także rozpoznają potrzebę poczucia szacunku. Jest to bardzo ważne, ponieważ szacunek między ludźmi musi być zawsze wzajemny, a relacje oparte na szacunku poprawiają życie wszystkich.
Wszystkie cytowane źródła zostały gruntownie przeanalizowane przez nasz zespół w celu zapewnienia ich jakości, wiarygodności, aktualności i ważności. Bibliografia tego artykułu została uznana za wiarygodną i dokładną pod względem naukowym lub akademickim.
- Rodríguez, T. M. (2013). La atención centrada en la persona. Enfoque y modelos para el buen trato a las personas mayores. Sociedad y Utopía. Revista de Ciencias Sociales, 41, 209-231. Recuperado de https://ria.asturias.es/RIA/bitstream/123456789/4504/1/Archivo.pdf
- Munuera Giner, F., Gómez Martínez, C., Marín Martínez, J. M. y Tornel Costa, N. (2017). Guía de buen trato a las personas mayores. Recuperado de https://conocimientoabierto.carm.es/jspui/bitstream/20.500.11914/1161/1/2017_Guia_de_buen_trato_a_las_personas_mayores.pdf