Trend real food i wszystko co warto o nim wiedzieć

13 Sierpień, 2020
Bez względu na to, czy słyszałeś już o ruchu real food czy nie, koniecznie przeczytaj nasz dzisiejszy artykuł. Powiemy Ci wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć.

W ostatnich latach termin „prawdziwe jedzenie”  czyli real food rozpowszechnił się na całym świecie, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Każdego dnia coraz więcej osób decyduje się na przestrzeganie tej diety w oparciu o to, na co sama nazwa wskazuje: Spożywaj prawdziwe jedzenie.

Zwolennicy tej filozofii nazywają siebie realfoodersami. Na czym polega ten nowy trend?

Czym jest trend real food?

Według twórcy ruchu real food, Carlosa Riosa, prawdziwe jedzenie polega na prowadzeniu stylu życia opartego na spożywaniu prawdziwego jedzenia, a nie żywności ultra przetworzonej.

Dlatego jest to znacznie więcej niż tylko nowy trend. Chodzi raczej o powrót do produktów, które dobrze znamy. Wracamy do babcinego gulaszu wołowego i diety zawierającej produkty surowe. Chodzi o unikanie produktów z nieskończoną listą składników i dodatków, które nie przynoszą żadnych korzyści dla zdrowia.

Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że postępując w myśl tej zasady, powinniśmy z krzykiem uciekać z supermarketu. Oczywiście tutaj można znaleźć największy wybór przetworzonej żywności. Jednak styl życia oparty trend real food obejmuje pewną kategorię wyjątków.

Trend real food

Żywność w tej kategorii została poddana pewnej obróbce, przemysłowej lub rzemieślniczej. Jednak jeżeli chodzi o właściwości zdrowotne tych produktów, przetwarzanie albo ich nie obniża, a w niektórych przypadkach zwiększa ich wartości odżywcze.

Co więcej, procesy te mają na celu wydłużenie czasu przydatności do spożycia, zwiększenie bezpieczeństwa oraz poprawę ich przyswajalności . Przetwarzanie może być mechaniczne, fizyczne lub chemiczne.

Poniżej znajduje się lista zdrowych przetworzonych produktów spożywczych, które wszyscy czasem spożywamy:

  • Oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia.
  • Mleko ultra-pasteryzowane.
  • Fermentowane produkty mleczne (jogurt lub kefir).
  • Rośliny strączkowe w puszkach.
  • Konserwowane ryby lub owoce morza.
  • Makaron pełnoziarnisty.
  • Chleb pełnoziarnisty.
  • Mrożone warzywa.

Po co być realfoodersem?

Przyczyny, które mogą nas zmotywować do wyboru stylu życia opartego na prawdziwym jedzeniu, mogą być liczne i różnorodne. Jednym z trzech głównych czynników, które skłaniają wiele osób do dokonania zmian w życiu, jest zdrowie.

W ostatnich dziesięcioleciach byliśmy świadkami alarmującego wzrostu wskaźników otyłości na całym świecie i nic nie wskazuje na to, być coś miało się zmienić. Dotyczy to zarówno dzieci, jak i dorosłych. Co więcej, ilość przypadków otyłości oraz występowania chorób współistniejących, takich jak cukrzyca typu 2, nadciśnienie, wysoki poziom cholesterolu itp. również rosną.

Sytuacja wygląda coraz gorzej, podobnie jak złe nawyki żywieniowe, w tym nadmierne spożywanie żywności ultra przetworzonej. Aby zwalczyć tę epidemię musimy wprowadzić zmiany, zaczynając od zdrowego stylu życia i nawyków żywieniowych w domu.

Wśród tych nawyków i praktyk powinniśmy uwzględnić dietę opartą na jedzeniu prawdziwej i zdrowej żywności. Zdrowe produkty to owoce, warzywa, warzywa liściaste i rośliny strączkowe, orzechy, nasiona, a także chude mięso, ryby, jaja oraz produkty mleczne.

Co więcej, należy codziennie ćwiczyć. Zmieniając nawyki, nowoczesne społeczeństwa będą w stanie utrzymać w dobrej formie zdrowie fizyczne i psychiczne.

Czy trend real food jest dla każdego?

Jeśli zadajesz sobie to pytanie, odpowiedź brzmi: TAK! Wszyscy możemy i powinniśmy wyrzucić ze swojej diety ultra przetworzoną żywność i zacząć jeść jedynie prawdziwe produkty. Wszyscy w Twoim domu, od najmłodszych do najstarszych, mogą czerpać korzyści z takiej zmiany stylu życia.

Jeśli chodzi o dzieci, korzyści płynące z ruchu real food są większe i bardziej skuteczne w perspektywie długoterminowej. To właśnie w pierwszych latach rozwijamy nawyki żywieniowe, które kształtują nas i wpływają na całe dorosłe życie.

Czyż nie jest najlepiej zaszczepić dobre przyzwyczajenia żywieniowe u dzieci, kiedy są jeszcze małe?

Ruch real food

Wyrabianie dobrych nawyków u dzieci nie zawsze jest łatwe. Dlatego chcemy skorzystać z okazji, aby przedstawić listę sugestii, które pomogą Ci w tym zadaniu:

  1. Staraj się by ich posiłki były kolorowe i urozmaicone. Przy odrobinie wyobraźni zaskoczysz swoje dzieci prezentacją zdrowych, kuszących dań.
  2. Usuń żywność ultra przetworzoną z listy zakupów. Jeśli wszystko, co masz pod ręką w domu, to zdrowe jedzenie, to po nie sięgniesz, gdy będziesz głodny. Jeśli jednak masz w szafkach śmieciowe jedzenie, nawet jeśli są one tylko raz na jakiś czas, prawdopodobnie zjesz go więcej niż powinieneś.
  3. Dawaj dobry przykład. Dzieci uczą się naśladując. Zatem nie ma dla nich nic lepszego niż dobry wzór do naśladowania, kiedy uczą się jeść zdrowo.
  4. Zaangażuj swoje dzieci. Zabierz je ze sobą na zakupy i pozwól im pomóc przygotować różne potrawy. Bez wątpienia nie ma lepszego sposobu, by poznać zdrową żywność niż eksperymentowanie z nią.