W jaki sposób dieta wegańska wpływa na mleko matki?

· 29 kwietnia 2019

Dieta wegańska wpływa na mleko matki, dlatego, jeśli jesteś weganką, pamiętaj, aby dodać suplement witaminy B12 do swojej diety. Ogólnie jednak możesz odetchnąć z ulgą, ponieważ dieta wegańska zazwyczaj jest zdrowym i odżywczym wyborem także dla niemowląt.

Wraz z upływem lat i pojawianiem się nowych informacji niektóre kobiety decydują się na przejście na dietę wegańską. W rzeczywistości dobrze zaplanowane diety wegetariańskie są zazwyczaj bardzo zdrowe.

Jeśli jednak kobieta jest w ciąży lub karmi piersią, powinna zwracać szczególną uwagę na swój sposób odżywiania, ponieważ dieta wegańska wpływa na mleko matki. Chodzi o to, by upewnić się, że dieta matki zapewnia wystarczającą ilość składników odżywczych swojemu dziecku.

Amerykańska Akademia Żywienia i Dietetyki stwierdza, że ​​należy zaplanować dietę wegańską z pomocą specjalisty. Nierozważnie zaplanowana dieta może powodować problemy zdrowotne, zarówno u matki, jak i u dziecka.

Czy dieta wegańska wpływa na mleko matki?

Dzieci, które dorastają w rodzinach wegańskich, również potrzebują mleka matki dla prawidłowego rozwoju.

W związku z tym należy uzupełnić mleko matki witaminą B12, aby dziecko otrzymało wszystkie niezbędne składniki odżywcze. W zależności od rodzaju żywności, którą spożywa rodzina, dziecko może również potrzebować jodu.

Jak dieta wegańska wpływa na mleko matki

Jeśli matka, która jest weganką, nie chce lub nie może karmić piersią, lub potrzebuje pewnego rodzaju suplementacji, może skorzystać z mleka modyfikowanego z soi lub zhydrolizowanego ryżu. Inną opcją jest korzystanie z mleka modyfikowanego wytwarzanego z ekologicznego mleka krowiego lub koziego.

Zgodnie z wytycznymi dotyczącymi preparatów dla niemowląt z Unii Europejskiej wszystkie zawierają składniki niezbędne do prawidłowego odżywienia dziecka. Dlatego wiele rodzin wegańskich i wegetariańskich decyduje się z korzystać z tych zamienników mleka matki.

Zawsze warto porozmawiać z lekarzem, aby otrzymać profesjonalne wytyczne i zalecenia dotyczące konkretnego przypadku.

Żywność uzupełniająca do włączenia do diety

Amerykańska Akademia Alergii, Astmy i Immunologii podkreśla, że ​​nie musisz długo czekać na wprowadzenie do diety orzeszków ziemnych, orzechów i soi. Twoje dziecko może zacząć je jeść od około 6 lub 7 miesięcy.

Z drugiej strony ważne jest, aby pamiętać, że niektóre potrawy są świetnymi substytutami, które warto rozważyć, aby zbilansować to, jak dieta wegańska wpływa na mleko matki. Jakie to produkty?

Rośliny strączkowe

Rośliny strączkowe pełnią funkcję głównego substytutu mięsa i ryb w diecie wegańskiej lub wegetariańskiej. Mają dużą ilość białka, żelaza i cynku. To sprawia, że ​​są jednymi z pierwszych pokarmów, którymi powinnaś karmić swoje dziecko. Zazwyczaj należy podawać je z warzywami.

Niektóre z najlepszych roślin strączkowych to:

  • Najlepszą rośliną strączkową, jaką warto zawrzeć w diecie, jest obrana czerwona soczewica. Nie zawiera dużo błonnika i jest lekkostrawna.
  • Później można dodać gotowaną ciecierzycę i groszek, a także inne rodzaje soczewicy. Możesz również podać dziecku nieobrane rośliny strączkowe.

Pokarmy stałe

Jeśli Twoje dziecko jest wystarczająco duże, aby przyjmować pokarmy stałe, możesz na przykład podać mu hummus z ciecierzycy, gotowane tofu, rozdrobniony groszek i gulasz z soczewicy.

Możesz też podać dziecku masło orzechowe bez cukru, rozsmarowane na bananach lub chlebie. Laktoowowegetarianie czasem podają dzieciom omlety.

Płatki

Jeśli chodzi o zboża, zalecamy, aby były pełnoziarniste. Zwykle zboża są wytwarzane z dekstrynowanych ziaren. W tych ziarnach złożone łańcuchy węglowodanowe ulegają częściowej hydrolizie. W 20% lub 30% tych produktów są zawarte w bardzo prostej formie, takiej jak glukoza.

Jednak z uwagi na dużą zawartość cukru, nie są zalecane dla dzieci, które jedzą mięso ani dla wegetarian.

Karmienie niemowlęcia

Gluten

Według Hiszpańskiego Stowarzyszenia Pediatrii warto wprowadzić gluten, gdy Twoje dziecko ma 6 miesięcy. Zrób to, gdy zaczniesz wprowadzać pokarmy stałe. Najlepszym sposobem na dodanie glutenu jest chleb pełnoziarnisty. Niemowlęta częściowo go trawią i ogólnie dobrze z nim sobie radzą.

Dieta wegetariańska lub dieta wegańska wpływa na mleko matki, ale może być całkowicie zdrowa. Ponadto może zapewniać ważne korzyści zdrowotne, zarówno krótkoterminowe, jak i długoterminowe.

Jak dieta wegańska wpływa na mleko matki – co mówią eksperci

Według Amerykańskiej Akademii Żywienia i Dietetyki, dieta wegańska może być niezwykle zdrowa, ale tylko wtedy, gdy planują i nadzorują ją specjaliści. Ten rodzaj diety dobrze sprawdza się na wszystkich etapach życia, w tym podczas ciąży, karmienia piersią i w dzieciństwie.

Według badań wegetarianki muszą przyjmować wystarczającą ilość witaminy B12 podczas ciąży i karmienia piersią. Jest to spowodowane tym, że u matki-weganki poziom kwasu dokozaheksaenowego (DHA) jest zazwyczaj niższy.

Podsumowując, dieta wegańska wpływa na mleko matki, ale jest zazwyczaj zdrowa, pod warunkiem, że nadzoruje ją dietetyk. Od tego zależy prawidłowy rozwój Twojego dziecka.

  • Biarge, M. M. (2018). Niños vegetarianos, ¿niños sanos? En: AEPap (ed.). Curso de Actualización Pediatría 2017. Madrid: Lúa Ediciones 3.0.
  • Moreno Díez, A. I. (2003). Manual de supervivencia para “veganos” novatos: por un mundo lleno de amor. Madrid: Mandala.
  • Vilaplana, E., y Román, D. (2003). La dieta ética: ética y dietética del “veganismo”.Alicante: Román Molto.