Jak walczyć z cellulitem: dowiedz się, jak to robić skutecznie!

13 sierpnia 2019

Cellulit powstały w wyniku hormonów jest bardzo powszechny zarówno u mężczyzn, jak i u kobiet. Nie będzie niespodzianką, jeśli powiemy, że przyrost masy ciała podczas ciąży zwykle sprzyja temu problemowi. Pewnie chciałabyś wiedzieć, jak walczyć z cellulitem – czytaj dalej, aby poznać nasze porady!

W tym artykule przedstawimy wskazówki, jak walczyć z cellulitem i jak mu zapobiegać. Cellulit to termin przypisywany złogom tłuszczu znajdującym się tuż pod skórą. Zwykle gromadzi się w okolicach brzucha i dolnej części miednicy, takich jak uda i pośladki.

Mówić krótko, cellulit to wynik wewnętrznej dermatologicznej akumulacji tłuszczu. Przyczyna rozwoju cellulitu może leżeć w różnicach w nadmiarze tkanki tłuszczowej i jej dystrybucji. Z drugiej strony może to być po prostu genetyczne lub związane z nieprawidłową dietą.

Na początek zauważ, że cellulit nie jest niebezpieczny dla zdrowia. Jest to bardziej problem estetyczny, który niepokoi wielu mężczyzn i kobiety. Zwykle jednak występuje częściej u kobiet i staje się bardziej zauważalny wraz z wiekiem. Dzieje się tak, ponieważ poziom estrogenów naturalnie spada.

Ciąża jest jednym z kluczowych etapów życia przyczyniających się powstawaniu cellulitu. Zwykle ten nadmiar tłuszczu pojawia się na pośladkach i w okolicy bioder. Jednak nie martw się zbytnio. Poniżej podpowiadamy, jak walczyć z cellulitem.

Oto wszystko, czego potrzebujesz do walki z tym problemem!

Najlepsze wskazówki, jak walczyć z cellulitem

1. Zmiany w diecie

Jeśli chcesz wiedzieć, jak walczyć z cellulitem, musisz pamiętać, że kluczem do jego zwalczania jest wzmocnienie skóry poprzez prawidłową dietę. Cóż, niektórych produktów spożywczych należy unikać. Cellulit jest często powodowany przez nagromadzone tłuszcze lub toksyny, które zmniejszają elastyczność skóry i pogarszają krążenie. Zdrowa dieta oparta na prawdziwej i nieprzetworzonej żywności pomaga to kontrolować.

Zdrowa dieta

Spróbuj zastosować dietę niskotłuszczową, która obejmuje chude białka i warzywa. Te ostatnie, tak samo jak owoce, zawierają wiele przeciwutleniaczy. Pomoże to organizmowi wyeliminować toksyny.

Podobnie, zmniejsz spożycie węglowodanów prostych, takich jak biała mąka, cukier i przetworzona żywność. Przestań też pić kawę i napoje energetyczne. Wreszcie, nie zapominaj, że musisz pić dużo wody, aby oczyścić ciało i wyeliminować toksyny.

2. Ćwiczenia fizyczne

Niezdrowe odżywianie nie jest jedyną rzeczą, która powoduje cellulit. Próba zmniejszenia poziomu tłuszczu w organizmie może mieć pozytywny wpływ na pozbycie się cellulitu. Im więcej tłuszczu znajduje się na dotkniętych obszarach, tym bardziej zauważalny będzie cellulit.

Ćwiczenia fizyczne

Trening kardio pomaga spalać tłuszcz w całym ciele, podnosząc tętno i metabolizm. Regularne ćwiczenia, takie jak spacery, bieganie, jazda na rowerze lub pływanie także Ci pomogą. Jednak to nie wystarczy. Warto wykonywać również ćwiczenia siłowe.

Trening siłowy może również zmienić kształt tkanki i złagodzić wygląd cellulitu. To dlatego, że zwiększa metabolizm i powoduje spalanie większej liczby kalorii. Przysiady lub rozciąganie nóg to idealne ćwiczenia do walki z cellulitem. Dodatkowo sport reguluje apetyt i zmniejsza chęć sięgania po niezdrowe przekąski.

3. Zmniejsz poziom stresu

Stres powoduje, że organizm wytwarza kortyzol, który przyspiesza starzenie się skóry i przyrost masy ciała. Ponadto wysoki poziom kortyzolu we krwi zmniejsza poziom hormonów lipolitycznych, których zadaniem jest niszczenie komórek tłuszczowych w organizmie.

Dlatego nadszedł czas, aby przemyśleć swoje tempo życia, pracę lub ciągłe zmartwienia!

Inne czynniki, które mogą prowadzić do cellulitu, to:

  • Genetyka
  • Przybranie na wadze
  • Nieprawidłowe odżywianie
  • Brak aktywności fizycznej
  • Odwodnienie
  • Hormony
  • De La Casa Almeida, M., Suarez Serrano, C., Rebollo Roldán, J., & Jiménez Rejano, J. J. (2013). Cellulite’s aetiology: A review. Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology. https://doi.org/10.1111/j.1468-3083.2012.04622.x

  • Avram, M. M. (2004). Cellulite: A review of its physiology and treatment. Journal of Cosmetic and Laser Therapy. https://doi.org/10.1080/14764170410003057

  • Rawlings, A. V. (2006). Cellulite and its treatment. International Journal of Cosmetic Science. https://doi.org/10.1111/j.1467-2494.2006.00318.x