Ćwiczenia hipopresywne-przywróć figurę po ciąży

· 19 czerwca 2018

Ćwiczenia hipopresywne to metoda efektywnego treningu przywracającego figurę sprzed ciąży. To także sposób, abyś generalnie poczuła się lepiej.

Jeśli szukasz sposobu, jak przywrócić figurę po ciąży, powinnaś wypróbować ćwiczenia hipopresywne.

Czy próbowałaś zrzucić wagę, którą przybrałaś podczas ciąży? Chciałabyś wrócić do swojej sylwetki, a może nawet wymodelować brzuch?

Pamiętaj, że ciało kobiety w czasie ciąży zmienia się oraz jest poddane różnorodnym procesom. Te zmiany są bardzo widoczne po narodzinach dziecka i utrzymują się znacznie dłużej niż byś chciała.

Na przykład, rozciągnięta skóra, utrata sprężystości mięśni, przystosowanie się na nowo organów wewnętrznych… Oczywiście, powodują one szereg niedogodności, których nie powinnyśmy ignorować.

Bardzo ważne jest aby skonsultować się z lekarzem, zanim zaczniesz jakiekolwiek ćwiczenia poporodowe. Kiedy uzyskasz zgodę lekarza, możesz próbować różnych metod, czy programów.

Najważniejsze to znaleźć najlepszy sposób, by Twoje ciało zagwarantowało Ci dobre fizyczne samopoczucie. Nieważne, którą z możliwości wybierzesz. Wysiłek, czas trwania, powtórzenia, systematyczność to czynniki niezbędne.

Zatem, jeśli chcesz, aby Twój brzuch był płaski, jaki prawdopodobnie był zanim zaszłaś w ciążę, wymaga to czasu, poświęcenia i ciężkiej pracy.

Oprócz dobrego trybu treningowego, potrzebujesz również odpowiedniej diety i ogólnie zdrowego stylu życia. Główny zamiar to, aby wszystkie nasze nawyki pracowały na wspólny pozytywny efekt.

Ćwiczenia hipopresywne na odzyskanie figury, będą Twoim najlepszym sprzymierzeńcem. Nie tylko dlatego, że zostały wymyślone, aby przynosić kobietom korzyści krok po kroku. Dodatkowo są one bardzo kompleksowe. W każdym razie, nie oznacza to, że są skomplikowane.

Urodzenie dziecka to jeden z najbardziej niezapomnianych i najważniejszych momentów w naszym życiu. Jednakże, skutki, jakie pozostawia na naszym ciele, mogą sprawiać, że czujemy się niekomfortowo.

Ćwicząca kobieta

Czym są ćwiczenia hipopresywne?

Metoda hipopresywna należy do świata fitness i składa się z grupy rytmicznych, sekwencyjnych ćwiczeń. Ćwiczenia te obejmują utrzymywanie różnych pozycji przez odpowiedni czas, przy optymalnym oddychaniu.

Te serie technik zapoczątkowano w latach osiemdziesiątych. Celem było poprawić model mięśni podbrzusza i dna miednicy kobiet, które wcześniej rodziły.

Zostały zakwalifikowane jako rodzaj terapii poporodowej, mającej na celu zminimalizować objawy nietrzymania moczu.

Na początku, ćwiczenia skoncentrowane są na serii prostych brzuszków. Jednakże z czasem, włączane są bardziej złożone ćwiczenia, według indywidualnych potrzeb kobiety.

Charakterystyka metody hipopresywnej na odzyskanie figury

Pierwszą kwestią, którą musisz wziąć pod uwagę zanim rozpoczniesz ćwiczenia hipopresywne jest wyczucie czasu. Lekarze zwykle zalecają, by po porodzie naturalnym poczekać z metodą hipopresywną około dwóch miesięcy. 

Jeśli rodziłaś poprzez cesarskie cięcie, powinnaś poczekać minimum cztery miesiące. Zalecamy również, aby przed rozpoczęciem reżimu ćwiczeń, skontrolować swój ogólny stan zdrowia.

To oznacza, że ćwiczenia hipopresywne mogą być dla każdego.

Poniżej zamieszczamy charakterystykę metody hipopresywnej dla odzyskania figury po porodzie:

  • Głównym celem jest wymodelowanie podbrzusza, z powodów funkcjonalnych i estetycznych.
  • Jest pomocna w zapobieganiu przepukliny brzusznej, pochwowej i pachwinowej.
  • Wstępne wskazówki dotyczące ćwiczeń powinny być przekazane przez profesjonalistę, który weźmie pod uwagę poziom osłabienia podbrzusza.
  • Metoda hipopresywna obejmuje technikę oddychania, która pomaga otwierać klatkę piersiową i wydłużyć przeponę. Służy to modelowaniu mięśni.

Najlepszą kwestia w tej technice jest fakt, że uzyskasz rezultaty już po dwóch lub trzech 20-minutowych sesjach w tygodniu. Z czasem, dla lepszych rezultatów, możesz zwiększać częstotliwość i czas trwania ćwiczeń.

Zalety metody hipopresywnej

Bez dwóch zdań, główną zaleta stosowania metody hipopresywnej do powrotu do formy jest uzyskanie płaskiego brzucha.

Jednak to nie wszystko. Ta technika ma również inne zalety, zawarte poniżej:

Poprawia posturę

Generalnie, postura kobiety w ciąży zmienia się z powodu dodatkowego ciężaru w okolicach podbrzusza i dolnej części pleców. A to z kolei powoduje bezustanny ból pleców i dyskomfort.

Zastosowanie techniki hipopresywnej w praktyce wzmacnia elastyczność i rozciągnięcie kręgów. Co więcej, wzmacnia okoliczne mięśnie, redukując ból i poprawiając wygląd.

Przywraca model mięśni

Duży rozmiar dziecka a także przyrost macicy powodują, że mięśnie podbrzusza znacząco się rozciągają.

Metoda hipopresywna stabilizuje model, jak również funkcje mięśni. Dlatego, pomaga zapobiegać nietrzymaniu moczu, dyskomfortu podczas współżycia oraz wypadaniu narządu rodnego.

Fitnes dla mam

Redukuje zaparcia

Jednym z typowych symptomów po urodzeniu dziecka jest spowolnienie funkcji jelita.

Poprzez prawidłowe stosowanie metody hipopresywnej możesz przeprogramować mięsnie swojego ciała, aby poprawić ich funkcje.Obejmuje to również mięsnie około jelitowe, zmniejszając zaparcia.

Zwiększa odporność oddechową

Inna zaletą stosowania metody hipopresywnej jest regulacja napięcia przepony klatki piersiowej.

W rezultacie, będziesz mogła dźwigać swoje dziecko oraz inne przedmioty, bez uczucia zmęczenia. Ta technika redukuje również możliwości wystąpienia astmy.

Poprawia fizyczna wydajność

Długoterminową korzyścią metody hipopresywnej jest poprawa sprawności ruchowej i wzmocnienie mięśni. Co więcej, poprawia oddychanie, wydłużając czas trwania treningu bez zmęczenia mięśni.

Kobiety, które ostatnio rodziły często czują się źle w swoim ciele po porodzie.

Metoda hipopresywna przynosi korzyści zarówno dla twojego zdrowia fizycznego, jak i emocjonalnego. Może również pomóc Ci znów poczuć sie sobą.