Korepetytor dziecka - naprawdę warto go bliżej poznać!
W ośrodkach edukacyjnych ważną rolę pełnią nauczyciele, pedagodzy i psychologowie. Czasami jednak dziecko potrzebuje dodatkowego wzmocnienia – tu doskonale sprawdza się korepetytor. Jego rola jest ważna, jako że powinien być on być mocno zaangażowany w integralny rozwój twojego dziecka.
Czytaj dalej i dowiedz się więcej na ten temat!
Korepetytor dziecka – dlaczego warto go poznać?
Niektórzy rodzice całkowicie polegają na doświadczeniu innych, jeśli chodzi o edukację swoich dzieci. Pozostawiają wszystko w rękach nauczycieli i korepetytorów. Nie bądź jak ci rodzice! Bardzo ważne jest bowiem pozostawanie w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami swojego dziecka od początku do końca roku szkolnego.
Dzieci spędzają większość swojego dnia w szkole. Dorastają, poznają nowych przyjaciół i poszerzają swoje horyzonty – ty też musisz uczestniczyć w edukacji swojego dziecka.
„Szkoła średnia to miejsce, które kształtuje osobę, którą jesteś. Mam wspaniałe wspomnienia, dobre i złe, kilka doświadczeń związanych z nauką i takie, które zapamiętam do końca życia”.
~ – Giancarlo Stanton – ~
Korepetytor a jego odpowiedzialność w edukacji
Korepetytor to nauczyciel, który jest odpowiedzialny za dodatkową pomoc uczniom. Tacy nauczyciele są przydzielani na początku roku szkolnego. Pomagają swoim uczniom w uzyskiwaniu dobrych ocen i rozwijaniu ich integralnego rozwoju.
Niektóre z obowiązków korepetytora obejmują:
- Ułatwienie uczniom udziału w zajęciach z nauczycielem prowadzącym.
- Śledzenie osobistych i akademickich wyników swoich uczniów.
- Rozwiązywanie konfliktów na zajęciach.
- Prowadzenie swoich uczniów pod względem zawodowym i akademickim.
- Dostarczanie odpowiedzi i rozwiązań na potrzeby i wymagania uczniów.
- Koordynowanie swoich wysiłków z innymi nauczycielami w kampusie.
- Oferowanie porad, informacji i wsparcia rodzinom swoich uczniów.
Tak więc praca korepetytora ma trzech odbiorców:
- Uczniowie.
- Nauczyciele.
- Całe rodziny.
„Dobry nauczyciel może wzbudzić nadzieję, pobudzić wyobraźnię i zaszczepić zamiłowanie do nauki”.
~ – Brad Henry – ~
Znaczenie spotkania z korepetytorem twojego dziecka
Jak już wspomniano, nauczyciele oferują informacje, porady i wsparcie rodzinom swoich uczniów. Dlatego ważne jest, aby korepetytorzy spotykali się i pozostawali w kontakcie z rodzicami swoich uczniów. Relację tę należy budować na zaufaniu, szacunku, komunikacji i zaangażowaniu.
Ponadto, całe rodziny muszą zaangażować się w edukację swojego dziecka i wszystkie sprawy szkolne, które mają na nie wpływ. Dlatego warto jest się postarać i chodzić na spotkania rodziców z nauczycielami, samodzielnie lub z innymi rodzinami na wywiadówkach.
Podobnie rodzice muszą uczestniczyć w innych rodzajach zadań, takich jak:
- Czytanie dokumentów lub ulotek edukacyjnych.
- Wypełnianie kwestionariuszy lub formularzy.
- Asysta na warsztatach rodzinnych.
- Udział w zajęciach edukacyjnych.
- Współpraca z innowacyjnymi i doskonalącymi programami w szkole.
Tutorzy mogą również kształcić rodziny
Ważna jest praca z rodzinami uczniów i ich zaangażowanie w edukację. W ten sposób korepetytorzy mogą efektywniej pracować z dzieckiem, wiedząc, że rodzice będą kontynuować pracę w domu. Warto wspomnieć, że rodzice mają zestaw umiejętności, których nie mają nauczyciele, takie jak:
- Wiedza i doświadczenie w opiece nad swoimi dziećmi.
- Doświadczanie rozwoju dziecka z pierwszej ręki.
- Więź uczuciowa i również emocjonalna z dzieckiem.
Z tych powodów rodzice lepiej rozumieją potrzeby swojego dziecka i wiedzą, jak dokładnie mu pomóc. Podsumowując, rodziny mogą również pomóc szkołom, a szkoły muszą wziąć pod uwagę rodziców i nawiązać otwartą i dwustronną relację.
Wszystkie cytowane źródła zostały gruntownie przeanalizowane przez nasz zespół w celu zapewnienia ich jakości, wiarygodności, aktualności i ważności. Bibliografia tego artykułu została uznana za wiarygodną i dokładną pod względem naukowym lub akademickim.
- Booth, T. y Ainscow, M. (2015). Guía para la educación inclusiva: desarrollando el aprendizaje y la participación en los centros escolares. Madrid: OEI.
- Ortega, M. A., Sánchez, M., Fernández, P. y Redondo, A. (1991). Tutoría: qué son, qué hacen, cómo funcionan. Madrid: Popular.
- Segovia-Largo, Á. y Fresco-Calvo, X. E. (2000). La acción tutorial en el marco docente. España: Seminario Galego de Educación para la Paz.
- Simón, C, Giné, C. G. y Sarrionandia, G. E. (2016). Escuela, Familia y Comunidad: Construyendo Alianzas para Promover la Inclusión. Revista Latinoamericana de Educación Inclusiva, 10 (1), 25-42.