Edukacja dzieci przed trzecim rokiem życia i jej zalety
Wiele rodzin nie zgadza się z ideą jaką jest edukacja dzieci od najmłodszych lat. Jednak specjaliści i przeprowadzone badania pokazały, że może to być korzystne dla dziecka, ponieważ lekcje z pierwszego etapu ich życia są najtrwalsze.
Specjaliści odkryli, że przed trzecim rokiem życia dzieci poprawiają się w takich dziedzinach, jak matematyka, nauki ścisłe i języki, ale niewiele szkół publicznych oferuje opcje dla tego wieku edukacji dziecięcej.
Prywatna edukacja dzieci jest prawie taka sama, ale z nieco większą ilością rzeczy do zaoferowania.
Badania wykazały, że odsetek dzieci szkolnych w wieku trzech lat lub młodszych jest bardzo niski.
Edukacja dzieci przed trzecim rokiem życia. Na czym opiera się to badanie?
Według Narodowego Instytutu Ewaluacji Edukacji i Systemu Szkoleń w Hiszpanii, istnieją różne czynniki, które kształtują wpływ jaki edukacja ma na uczniów od momentu wejścia do szkoły.
Badanie opiera się na różnicach w dojrzałości poznawczej dzieci. Podczas gdy dzieci starsze niż trzy lata powinny mieć wyższy poziom dojrzałości, wiadomo również, że młodsze dzieci opracowały i przyswoiły bardzo złożone lekcje.
W tym wieku dzieci powinny opanować przynajmniej jedną strukturę językową i być w stanie zrozumieć elementy przestrzeni, czasu i wartości liczbowej.
W wieku trzech lat dziecko może mówić i komunikować się ze zrozumieniem. Może jeść i korzystać z toalety samodzielnie. W zależności od środowiska domowego i rutyny może również identyfikować kształty, kolory i tekstury.
W tym sensie nie ma znaczącej różnicy między dziećmi, na tym poziomie rozwoju, które są w szkole i tymi które jeszcze do niej nie uczęszczają.
Aby porównać wyniki w nauce, eksperci analizowali uczniów z klasy czwartej w szkole podstawowej, która rozpoczęła edukację przed ukończeniem trzeciego roku życia. Badanie wykazało, że mogą oni mieć przewagę nad swoimi rówieśnikami aż do 40 punktów.
W badaniu oceniono 28 000 hiszpańskich dzieci w czwartej klasie. Skupiono się w nim na czterech głównych obszarach, takich jak matematyka, język, wiedza o społeczeństwie oraz wiedza o naturze.
Analiza wykazała, że różnice między poszczególnymi grupami, sprzyjały dzieciom uczącym się przed ukończeniem trzeciego roku życia. Wczesna edukacja dzieci okazała się tutaj korzystna.
Czy edukacja dzieci przed ukończeniem trzeciego roku życia jest korzystna dla dziecka?
Według badań, korzystne jest zapisanie dzieci do szkoły przed ukończeniem trzeciego roku życia. W tym przypadku dzieci, które zaczęły uczęszczać na zajęcia po trzech latach, dostrzegły wady. Osoby, które rozpoczęły edukację we wczesnym dzieciństwie, miały znaczące zalety.
Badanie to reprezentuje również brak publicznych placówek edukacyjnych dla dzieci w tym wieku. Dzieci mniej uprzywilejowane pod względem społeczno-ekonomicznym również zaczynają z niekorzystnej pozycji.
Podobnie, badanie wykazało, że młodsze dzieci nie osiągają wymaganych kompetencji tak szybko. Oznacza to, że zmagają się z bardziej złożonymi wyzwaniami i brakiem doświadczenia.
Korzyści z wczesnej edukacji w szkołach skupiają się wokół kompetencji matematycznych i językowych. Poprawia to umiejętności komunikacyjne u dzieci i ich rozwój we wszystkich innych obszarach.
Dlatego dla wszystkich uczniów korzystne jest to, że poziom instytucjonalny edukacji podnosi ich standardy.
Specjaliści doradzają zwiększenie liczby dostępnych miejsc dla edukacji wczesnoszkolnej i włączenie bardziej zaawansowanych programów. Szkolnictwo podstawowe powinno zostać zmodyfikowane, aby zapewnić podstawowy poziom matematyki i nauczania czytania.
Inne czynniki, w tym struktura programu nauczania szkoły, kształcenie i metodologia nauczycieli oraz jakość kształcenia w szkole, mogą również wpływać na wczesne doświadczenia we wczesnej nauce dziecka.