Nauczyć dzieci cierpliwości - dlaczego to jest takie ważne?
Jeśli zastanawiasz się, dlaczego tak ważne jest, aby nauczyć dzieci cierpliwości, dziś rozwiążemy Twoje wątpliwości dzięki informacjom znajdującym się właśnie w tym artykule.
Bardzo istotną kwestią jest bowiem to, by nauczyć dzieci cierpliwości. Czemu? Aby Twoje dzieci wiedziały jak zachować spokój w stresujących sytuacjach, z którymi borykają się przez całe życie. Poniżej wyjaśnimy Ci, dlaczego tak ważne jest, aby dzieci rozwijały swoją cierpliwość i jakie są tego korzyści.
Jak nauczyć dzieci cierpliwości? Poznaj niebezpieczeństwa wynikające z jej braku
Zestresowane społeczeństwo
Wiele osób pozwala emocjom na przejęcie kontroli nad ich życiem z powodu braku cierpliwości. Wynika to z tego, że żyjemy w tak bardzo zestresowanym społeczeństwie. Stres i frustracja tak mocno nas kontrolują, że możemy stracić kontrolę nad naszymi myślami i działaniami.
Złotym środkiem jest zarządzanie swoimi emocjami i monitorowanie sytuacji, w której zdarza Ci się stracić cierpliwość.
Jak sugerowaliśmy powyżej, często wykonujemy codzienne zadania tak szybko lub intensywnie, że ich tempo staje się niemal oszałamiające. Dlatego widzimy, że ludzie stają się coraz bardziej niezrównoważeni emocjonalnie.
Aby zapobiec adaptacji tego gorączkowego stylu życia przez dzieci, pomóż im dostrzec pozytywną stronę kultywowania cierpliwości.
Cierpliwość polega na tym, że nasze mózgi pomagają nam rozwijać i utrzymywać tolerancję. Ludzie cierpliwi odnoszą korzyści w różnych dziedzinach życia, w tym w życiu społecznym i zawodowym. Tego właśnie chcemy dla naszych dzieci, prawda?
Co zrobić, by nauczyć dzieci cierpliwości? Co dzięki temu osiągną?
- Będą w stanie oceniać rzeczy z lepszej perspektywy, bez zbyt szybkiego i nieprzemyślanego działania.
- Staną się bardziej posłuszne.
- Będą w stanie zrozumieć różne sytuacje, które wymagają tolerancji w dzieciństwie. To pomoże im, gdy osiągną wiek dojrzewania, na którym cierpliwość będzie nieoceniona i pomoże im kontrolować rozwijające się emocje.
- Stabilność emocjonalna. Umożliwi im to zachowanie spokoju i opanowania wystarczających do pokonywania przeszkód z większą siłą i lepszym nastawieniem.
Nie komentuj złego zachowania poprzez zwracanie uwagi
Z pewnością niektóre dzieci są źle wychowane. Mają skłonność do krzyczenia i wydawania rozkazów swoim rodzicom, jak „Chcę odejść” lub „Chcę tego”. Dlaczego zachowują się w ten sposób? Spowodowane jest to brakiem cierpliwości, której potrzebują. Częściowo stało się to dlatego, że ich rodzice nie poświęcili czasu na ich wychowanie.
Często bywa tak, że dzieci domagają się pewnych rzeczy od razu, próbując zmusić rodziców do ich przekazania. Z tego powodu też niezwykle ważne jest nauczenie ich cierpliwości. Nie dawaj im natychmiast tego, co chcą. Zwłaszcza jeśli nie proszą o to coś w grzeczny sposób.
Jedną z rzeczy, o których należy pamiętać, jest to, że dzieci oglądają i często kopiują sposób, w jaki działają ich rodzice. Dlatego pierwszym krokiem jest dawanie dobrych przykładów dotyczących cierpliwości w życiu codziennym. Zawsze powinnaś uczyć swoje dzieci przez reprezentowane przez siebie zachowanie, którego oczekujesz od maluchów. Kiedy dzieci dorastają, z pewnością będą wdzięczne za wszystkie wysiłki rodziców.
Mamy nadzieję, że udało Ci się zdobyć cenne informacje na temat tego jak nauczyć dzieci cierpliwości (i dlaczego jest to tak ważne) dzięki naszemu artykułowi.
Wszystkie cytowane źródła zostały gruntownie przeanalizowane przez nasz zespół w celu zapewnienia ich jakości, wiarygodności, aktualności i ważności. Bibliografia tego artykułu została uznana za wiarygodną i dokładną pod względem naukowym lub akademickim.
- Baeza, S. (1999). El rol de la familia en la educación de los hijos. Psicología y Psicopedagogía. https://racimo.usal.edu.ar/4538/1/1200-4242-1-PB.pdf
- Gayoso, E. B. (2011). Volver a la ternura. Phainomenon, 10(1), 25-39. https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/339
- Isaacs, D. (2003). La educación de las virtudes humanas y su evaluación (No. 370.034 Is14e Ej. 1 022524). EUNSA.
- Savater, F. (2001). El valor de educar. Educere, 5(13). https://www.redalyc.org/html/356/35601319/
- Shapiro, L. E. (2002). La salud emocional de los niños (Vol. 16). Edaf.
- Snel, E. (2013). Tranquilos y atentos como una rana: la meditación para los niños con sus padres. Editorial Kairós.