Wyśmiewanie się z innych jest złe: naucz tego dziecko
Wyśmiewanie się z innych to zachowanie typowe dla wielu dzieci, które często zachowują się tak nie myśląc nawet konsekwencjach swoich działań. Nauka szacunku zaczyna się w domu, a empatia stanowi kluczową część edukacji młodej osoby.
Pamiętaj, aby nauczyć dziecko, że wyśmiewanie się z innych jest złe i nigdy nie powinno się tak zachowywać. Dzieci powinny nauczyć się, że takie zachowanie jak kpienie z kogoś i znęcanie się nad nim są szkodliwe i wywierają wpływ na naszą umiejętność nawiązywania relacji z otaczającymi nas ludźmi.
Wyśmiewanie się z innych krzywdzi każdą stronę
Często nie patrzymy na dziecko, które wyśmiewa się z innych, jak na ofiarę. Jednak w rzeczywistości za zachowaniem pełnym okrucieństwa często kryje się słabość i lęk. Wyśmiewanie się z innych może stanowić świadectwo złego zachowania wyniesionego z domu lub pokazywać, że dziecko nie czuje się dobrze we własnej skórze.
W niektórych przypadkach dzieci, które były ofiarami drwin wybuchają na rówieśników, aby chronić same siebie. Nauka wartości zaczyna się w domu. Niektórzy rodzice nie są w stanie ukrócić takiego zachowania jak wyśmiewanie się z innych, ponieważ nie uważają tego za problem.
Być może w ich domu niepochlebne i niemiłe wypowiedzi na temat innych są na porządku dziennym. Jeśli tak jest, dziecko może kopiować to, co widzi.
Agresja w domu
Kiedy dziecko wyśmiewa się z innych, warto dowiedzieć się dlaczego to robi. Prześladowanie innych może pojawiać się w wyniku braku czułości lub agresji w domu. Dzieci, które dorastają w takim środowisku, mogą wyżywać się na innych, atakując fizycznie i werbalnie swoich słabszych rówieśników.
Każdy rodzic powinien zrozumieć, że wyśmiewanie się z innych może prowokować dziecko do agresywnego zachowania. Poza tym może również wpływać na jego wyniki w szkole i zmniejszać umiejętność nawiązywania znaczących relacji z innymi ludźmi.
Jeśli chodzi o dyscyplinowanie, rodzice, którzy zauważą, że ich dziecko bierze udział w prześladowaniu innych, muszą natychmiast podjąć odpowiednie działania.
Kształcenie dziecka w kwestiach związanych z emocjami i związkami wymaga czasu. Nauczenie go, aby nie wyśmiewało się z innych, pomoże mu zrozumieć, że takie zachowanie jest złe.
Możesz to osiągnąć zachęcając dziecko, aby postawiło się na miejscu innej osoby, a tym samym wspomagając rozwój empatii.
Jak nauczyć dziecko, że wyśmiewanie się z innych jest złe?
Wyśmiewanie się z innych może prowadzić do odrzucenia, złych ocen w szkole, niskiego poczucia własnej wartości, zwiększonej agresji oraz braku pewności siebie. Zwiększa również agresję i brak pewności siebie. Wykracza przeciw każdej zasadzie życia w społeczeństwie.
Pokaż mu, że inni mogą zachowywać się tak samo wobec niego
Kiedy dziecko wyśmiewa się z innych próbuje przejąć kontrolę nad daną sytuacją i zwrócić na siebie uwagę. Być może jedynie w taki sposób jest w stanie odnosić się do innych osób, które zna.
Najlepszy sposób na stłumienie tego zachowania to rozmowa z dzieckiem. Wyjaśnij mu szkody, jakie wyrządza innym, i jak nieprzyjemnie jest być obiektem drwin.
Musisz również pokazać swojemu dziecku, że wyśmiewanie się z innych wiąże się z ryzykiem. Jeśli będzie tak robiło, inni mogą w końcu zdecydować się śmiać się z niego lub zaczną zachowywać się wobec niego agresywnie.
Dawaj przykład
Rodzice muszą stanowić wzór i zachowywać się zgodnie z tym, czego uczą swoje dziecko. Dużą rolę odgrywa również wzmacnianie pozytywnego zachowania poprzez chwalenie dziecka, gdy zachowa się we właściwy sposób.
Miłość i czułość odgrywają kluczową rolę w nauczeniu dziecka, aby nie wyśmiewało się z innych. Dziecko, które czuje się kochane, jest mniej niepewne siebie i rzadziej ucieka się do aktów agresji.
Szacunek i tolerancja: podstawowe wartości
Kiedy dziecko rozumie szkody wywoływane okrutnymi słowami, uczy się akceptować innych ludzi i szanować ich odmienność.
Rozwój takich wartości jak szacunek i tolerancja pomoże Twojemu dziecku lepiej dogadywać się z innymi. Nie tylko sprawisz, że jego dzieciństwo stanie się szczęśliwsze, ale również pomożesz mu wyrosnąć w przyszłości na lepszą osobę.
Przyjrzyj się sobie
Aby nauczyć swoje dziecko, że wyśmiewanie się z innych jest złe, musisz zastanowić się nad własnym zachowaniem.
Rodzice z niskim poczuciem własnej wartości, którzy mają trudności z nawiązywaniem przyjaźni, nie będą w stanie dawać właściwego przykładu swojemu dziecku. Właśnie dlatego mamy i ojcowie muszą znać i cenić samych siebie. Tylko wtedy będą w stanie pomóc dziecku robić to samo.
Kluczową rolę odgrywa zachęcanie i motywowanie malucha. Pomóż mu nawiązywać nowe przyjaźnie, mieć pozytywne nastawienie wobec innych oraz współpracować. To pomoże Ci poprawić niemiłe zachowanie.
Dobra, profesjonalna porada może pomóc dziecku stawić czoła frustracjom, zapanować nad gniewem lub niepewnością oraz nauczyć się jak dogadywać się z innymi.
A co jeśli moje dziecko jest obiektem drwin?
Gdy Twoje dziecko stało się ofiarą wyśmiewania się lub znęcania się, musisz przede wszystkim nauczyć je pewności siebie oraz pokazać mu, że nie należy bać się tego, co inni mogą o nim powiedzieć. Jedna ze strategii może zakładać wykorzystanie poczucia humoru do odbicia okrutnych słów.
Jeśli rówieśnicy śmieją się z Twojego dziecka, zapewnij mu duże dawki miłości i zrozumienia. Wzmacniaj jego poczucie własnej wartości i naucz je życia w zgodzie z samym sobą, bez względu na to, co mogą powiedzieć inni.
Wszystkie cytowane źródła zostały gruntownie przeanalizowane przez nasz zespół w celu zapewnienia ich jakości, wiarygodności, aktualności i ważności. Bibliografia tego artykułu została uznana za wiarygodną i dokładną pod względem naukowym lub akademickim.
- Castillo Quiñonez, G. G. (2015). Promover los valores sociales y familiares para evitar las burlas y el índice de malas palabras dentro del salón de clases en los niños de 4 a 5 años de la escuela Dr. Otto Arosemena Gómez año lectivo 2014-2015(Bachelor’s thesis, Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación). http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/13219
- Reynolds, C., & Richmond, B. (1997). Escala de ansiedad manifiesta en niños (revisada). CMAS-R. Manual. México: El Manual Moderno.
- Albornoz, N., Silva, N., & López, M. (2015). Escuchando a los niños: Significados sobre aprendizaje y participación como ejes centrales de los procesos de inclusión educativa en un estudio en escuelas públicas en Chile. Estudios Pedagógicos (Valdivia), 41(ESPECIAL), 81-96. https://scielo.conicyt.cl/scielo.php?pid=S0718-07052015000300006&script=sci_arttext