Najlepszy etap życia do nauki - kiedy to następuje?
Istnieją pewne grupy wiekowe, w których dzieci mogą niemal natychmiast uczyć się umiejętności, które będą im towarzyszyć przez całe życie. Przekażemy wszystkie szczegóły w tym artykule opisującym jaki jest najlepszy etap życia do nauki.
Rodzice często zastanawiają się, jaki jest najlepszy etap życia do nauki aktywności ruchowej, uczenia się kognitywnego lub rozumienia emocjonalnego u dzieci. W tym artykule znajdziesz wszystko, co musisz wiedzieć na ten temat.
Najlepszy etap życia do nauki u dzieci
Kiedy widzisz dzieci w ich codziennych czynnościach i zabawach, zobaczysz, jak szybko się asymilują. Mogą naśladować informacje, które stale postrzegają poprzez wszystkie zmysły.
Oczywiście ten temat nie jest nowy. W rzeczywistości jest on szeroko badany przez dyscypliny takie jak neuronauki. Połączenia mózgowe dzieci były badane przy wielu okazjach, a naukowcy osiągnęli zadziwiające wnioski. Podzielimy się z Tobą wynikami. Dzięki tym wszystkim informacjom możesz stymulować uczenie się swojego dziecka, aby mogło ono osiągnąć swój maksymalny potencjał.
Jaki jest najlepszy etap życia do nauki?
Aby wyjaśnić kiedy następuje najlepszy etap życia do nauki, w badaniach neuropediatrycznych opracowano koncepcję plastyczności mózgu. Poprzez plastyczność mózgu naukowcy twierdzą, że umysły i zmysły dzieci działają jak gąbka. Pochłaniają wiedzę między pierwszymi miesiącami a sześcioma latami życia.
Absorbują wszystkie informacje, które zdobywane w otoczeniu. Ponadto robią to bardzo szybko i naturalnie. W tym czasie dzieci przechodzą delikatny okres nauki. To czas, z którego powinnaś zdecydowanie skorzystać. W tym czasie dzieci są w stanie zachować największą ilość wiedzy.
Ta zdolność dotyczy takich obszarów jak umiejętności muzyczne i matematyczne oraz koordynację ruchową. Obejmuje również więzi emocjonalne, rozwój pamięci związanej ze zdolnościami wizualnymi i, oczywiście, rozwój języka.
Czego dzieci powinny uczyć się w zależności od wieku?
Chociaż między pierwszymi miesiącami a sześcioma latami życia, dzieci mają niezwykłą zdolność uczenia się. Zdolność zapamiętywania zależy od wieku.
Od urodzenia do dwóch lat
W mózgu znajduje się podkorowa struktura zwana jądrem migdałowatym, która ma wiele połączeń. Sprawiają one, że ktoś integruje emocje, wspomnienia i uczucia. W związku z tym ustanawia wiele zachowań emocjonalnych. Dlatego od urodzenia do drugiego roku życia sposób, w jaki traktujesz dziecko, pozwoli mu rozwinąć określone zachowania.
Na przykład mogą rozwinąć unikanie przywiązania lub empatię wobec innych. Może również wykształcić się zaufanie, szacunek dla autorytetów lub strach. Powinniśmy zauważyć, że zdrowe więzi i odpowiednia inteligencja emocjonalna wpływają na wszystkie aspekty rozwoju społecznego. Dlatego rodzice powinni zwracać uwagę na to, jak traktują swoje dziecko w tym okresie.
Pierwsze kilka miesięcy życia do pięciu lat
W tym okresie mózgi dzieci budują połączenia pomiędzy tym, co widzą, użyciem tego oraz znaczeniem. Wszystko dzięki temu, że dzieci uczą się przez to, co widzą. Dlatego widzenie świateł, kolorów, różnych kształtów, a nawet odległości pomoże im później rozwinąć koordynację ruchową.
“Dzięki plastyczności mózgu naukowcy twierdzą, że umysły i zmysły dzieci działają jak gąbka”.
Od ośmiu miesięcy do ośmiu lat
Po ośmiu miesiącach dzieci próbują odtworzyć dźwięki, które słyszą na zewnątrz. W ten sposób starają się osiągnąć bardziej bezpośrednią komunikację z rodzicami lub bliskimi im osobami.
Oczywiście zaczynają bełkotać i odtwarzać małe dźwięki. Około trzech lat osiągają one zdolność syntaktyczną do tworzenia zdań o znaczeniu we właściwej kolejności.
Od tego momentu do 8 roku życia utrwalają akcenty i słownictwo, których uczą się od rodziców i ze szkoły. Dlatego ważne jest, aby prawidłowo rozmawiać z dziećmi. Ponadto, muszą uczyć się nowych języków i zacząć kochać czytanie.
Pomiędzy pierwszym rokiem życia a ośmioma latami
Ten okres jest również uważany za szczególnie specjalny etap życia do nauki gry na instrumentach muzycznych. Podczas wykonywania czynności wymagających koordynacji ruchowej aktywowane są te same obszary związane z uczeniem się matematyki.
Dlatego też dzieci uczą się rozumowania przestrzennego. Jest to jedna z najważniejszych umiejętności, jakich dzieci potrzebują, aby grać na instrumentach. Pamiętaj też, że to właśnie rodzice są przewodnikami i partnerami w nauce swoich dzieci. Dzięki ich pomocy maluchy mogą nauczyć się szerszego zakresu umiejętności i dobrej samokontroli.
Wszystkie cytowane źródła zostały gruntownie przeanalizowane przez nasz zespół w celu zapewnienia ich jakości, wiarygodności, aktualności i ważności. Bibliografia tego artykułu została uznana za wiarygodną i dokładną pod względem naukowym lub akademickim.
- Rosell Puig, W., & Paneque Ramos, E. R. (2009). Consideraciones generales de los métodos de enseñanza y su aplicación en cada etapa del aprendizaje. Revista Habanera de Ciencias Médicas, 8(2), 0-0. http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=s1729-519×2009000200016
- Vygotski, L. S. (1984). Aprendizaje y desarrollo intelectual en la edad escolar. Infancia y aprendizaje, 7(27-28), 105-116. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/02103702.1984.10822045
- Moretta, P. Y. (2016). El proceso de aprendizaje: fases y elementos fundamentales. Revista San Gregorio, (11), 70-81. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5585727